Saturday, October 9, 2010

Cerita apa kesukaanmu?

kawan2! ingat tak lagi zaman2 kegemilangan cerita korea kat tv3 suatu masa dulu.. mari saya ingatkan kembali! pada tahun 2002 iaitu bersamaan tingkatan 1.. balik je dari sekolah sesi petang,terus hadap cite tu yang stat pada pukul 7 malam.. mari kita flashback kembali cerita2 berkenaan ok..!



 haa.. cite Winter Sonata ni adalah cite 1st yang ditayangkan kat tv3.. huu mase tu semua orang gile dengan hero dia kn.. tp aku tak la minat sangat pun.. cume minat citenyer aje.. tapi lagu2 dalam cite ni best2 cm My Memory..



next cerita ialah Autumn In My Heart.. suke gile cite ni! suke tengok Eun Suh!(heroin cite ni) ade 2 hero kan.. tapi lagi mnat kat Won Bin(sebelah kanan gamba).. muke dia cute n comel! 
oh ye! masih aku ingat lagi tarikh cerita ini stat iaitu 1 Oktober 2002 bersamaan hari selasa.. haa tarikh besday aku tu.. pasal tu la aku minat sangat tengok tau..




my love patzzi! tak ingatla umo bape.. mybe kite form 1 jugak kot.. lepas2 tu dah berlambak cite korea disiarakan.. sampai dah tak ingat ape tajuk n cite camne.. heroin cite ni Jang Na Ra.. comel kan muke dia..! sekarang dia dah tua kot hehe.. kan kite dah amek umo dia sekarang ni.. cite2 ni zaman dulu zaman dorag mude2.. tapi sekarang sudah hampir 8 tahun selepas 2002.. muke dorang pun da jarang2 kite lihat di kaca tv.. orang baru pulak yang amek tempat dorang huhuhu..




cite ni pulak mase form 2! masihku ingat! bergado2 ngn budak2 clas 2A.. sebab aku suke watak jahat iaitu Young Mi(belah kanan).. haa yg lagi seorang tu name dia Sun Mi..aku minat Young Mi dan aku selalu kena banned ngan budak2 haha.. beria2 dorang cakap dia jahat.. tapi kite pnye sukela nak suke orang jahat ke baik ke hehe.. ikin ko ade potong rambut style cam Young Mi,memang sebijik haha.. oh ye.. time2 cmni gak ialah time umo masing2 nak up.. masing2 dok pakat usyar2 HALMI hahaha..kite punyer secret admire!! adik dia dah la 1 clas ngan kite,tak boleh blah betul..



Full House! antara cite fevet aku.. suke heroin dia yang penah berlakon cite Autumn In My Heart.. dulu agak tembam2 sket,dalam cite ni dah kurus sket hehe.. comel2! cite pun kelakar jer.. korang ingat tak cite ni mase umo bpe? form 3? form 4?form 5? jawapannye ialah form 5! bln 7.. hahaha mesti heran cmne aku leh ingat bulan bape cite ni siarkan.. sebab mase ni aku kapel dengan ex 1st! sambil msg2 dia layan cite ni hehe.. cite korea mase time2 cmni dah tak siar kat tv3 dah.. sudah pindah kat stesen baru iaitu 8TV..



Sassy Girl! cite pun suke gak layan! hero n heroin same cute! sape penah tgk? best kan! perasan tak?kalau dalam cite korea mesti ade 4 pelakon utama.. iaitu 2 laki n 2 wanita.. mule2 hero n heroin tak bersatu sebab wujudnyer pihak2 lain yang ganggu.. tapi last2 mesti bersama gak.. ala tengok time lagu stat n cover dpn cite ni.. dah tentu2 la dorang yang akan bersama.. walaupun dah tau ending tapi tetap nak tau jugak kan hehe..



cite ni aku tengah tengok lagi.. sekarang baru episod 20.. saje2 melayan time kebosanan.. sebenarnya cite ni dah lame main rsenyer awal tahun kot.. tapi baru sekarang aku tgk kat dvd.. beli cetak rompak rm20 jer! huhu masyuk betul.. sebenarnya ade lagi cite, tapi dah lupe. ni aku post mne yang aku ingat n yang aku suke jer.. ape cite yang korang suke?? share2 la ok..

3 comments:

  1. sebelum korea,jepun naik dulu! huhu
    suke gile ape2 cite yg song hae gyo berlakon,dia comel sgt bile tembam skt..heheh tp dia kn bt liposuction,sedut lemak kt perut tu..tu yg kurus

    ReplyDelete
  2. jepun naik zaman kite skola rendah kin..
    aku ingat lagi.. mnat cite yg ade takuya kimura..
    pastu cite GTO la ape la hehe..

    ReplyDelete
  3. huhu...smpai ingt trikh n wktu 2..sume cte ni comey..tp,ak ske wtak mong ryong dlm sassy girl+ cte full house memg sweet..;))

    ReplyDelete