Wednesday, August 18, 2010

Hujan
















hujan!
hari2 kat bumi sintok ni ditimpa hujan.. musim agak nyer,, tp okla sebab turun time bln puasa..
so tak la rasa penat n haus sangat.. cuaca pun nyaman dan sejuk jer.. hujan rahmat la ni..
tp da hujan best pulak tido.. rase tak mau bangun pulak..!
romate aku seperti biasa hari2 buat alarm clock supaya bangun dpd tido pada waktu2 yang telah dia tetapkan..
tp akhirnya apabila muzik bingit itu muncul dia terus mematikannya dan terus mnyambung tido tanpa rasa bersalah.. adakah anda2 juga seperti dia? hahaha.. sebenarnya aku pn same gak..
ye la... da menikmati kesejukan maka tidur pn menjadi lebih nikmat..


tetapi kadang kala hujan selalu agak melecehkan..
tak boleh nak basuh baju.. nanti nak sidai camne.. sebab ampaian aku ada kat bawah tanpa sebarang perlindungan.. srius cakap.. kalau nak kuar dari bilik tak berani nak sidai baju kat luar..
bukan ape, hujan kat sini susah diduga.. tau2 je da ujan..
contoh lain ialah nak berjalan pergi ke kelas atau untuk ke cafe untuk membeli makanan..
rase cam mls nak guna payung..
tapi tak boleh! kalau demam kang sendiri jugak susah..
mmmm! kalau ade si dia.. boleh jugak main hujan.. bestnyer hujan bile ade dia..


haa sewaktu aku menulis post ini.. hujan telah turun dengan lebatnya.. darpd peristiwa inilah aku mendapt idea untuk menulis tajuk hujan.
mengantukla pulak.. padahal petang tadi da tido.. tp ujan ni memang buat rasa nak tidola huhu..

2 comments:

  1. hahaha..rumet ko kelaka..
    rumet patin pn same..hehe

    ReplyDelete
  2. tah2 kn.. prangai kite pn ade yg klakar dpd pndangan rumet kite.. who knows?huhu

    ReplyDelete